en helt vanlig tisdag.

Vet ni? jag har kommit på en sak. att när man har läst den boken som jag läser (läste) på svenskan får man ett annat perspektiv på sitt liv. boken heter pojken som kallades Det. ni har antagligen hört talas om boken.
boken handlar om en pojke som totalt vanvårdas av sin spykist sjuka mor. han behandlas värre än en hund. jag tycker att den var på gränsen till för mycket men ändå kunde jag inte sluta läsa den. en gång fick han inte mat på 10 dagar. mamman tvingade honom att svälja ammoniak, ligga i ett badkar fyllt med iskallt vatten i flera timmar, och han fick heller aldrig äta med familjen.(när han väl fick mat överhuvudtaget)  han var en stygg pojke, han förtjänade inte någonting. han fick sova i garaget och varje dag blev han slagen gul och blå. Boken är fullspeckad av hemskheter men jag känner mig på något vis mer tacksam över det jag har efter den här boken. david pelzer (han själv som har skrivit boken) lever nu ett lyckligt liv med frun och barn. ni kanske inte tycker att detta är så intressant men jag tycker ändå att ni borde läsa den. detta fallet ansågs som ett av värsta i Usa. jag pallar inte skriva mer om denna men det finns sjukt många saker att säga om den här boken. men jag har givit er lite små fakta och ni borde läsa den dock.

ja det var lite blablabla :) jag är för tillfället tom på tankar.

kortfattat om idag :
gick till skolan hade tråkiga lektioner. det enda som var roligt var hemkunskapen. och jag och Elin gjorde sjukt god mat. sedan träffade jag och felicia jonte lite sen kollade jag på Felicia när hon tränade en liten stund. sedan träffade jag Marielle lite och vi gick en jätte snabb runda på stan. när felicia hade tränat klart stack vi hem till mig och åt. sedan ikväll har jag varit med Kalin och Bella.

förresten sprang vi 3 kilometer idag på gympan. har inte rört mig på länge så det behövdes verkligen. fick sjukt bra tid nästan lite stolt över mig själv med tanke på att min kondition har varit från max till 0.
jag hittade mina gamla spikskor och en massa friidrottspriser hemma. den tiden var sjukt rolig, när jag kollade på alla medaljer och små priser kom jag ihåg hur kul jag tyckte det var. det var synd att mina hälsenor sabbade allt. menmen :/

någon som har något bra filmtips? är tom på filmer vill ladda ner :)

tänkte lägga mej i sängen och kolla över franskan lite smått.

puss från eran ellen <3

här är min fetto katt chilli ( : <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0