bråk i skolan:O

nu är det så här att vi har haft en väldigt lång diskussion i skolan idag. den handlade tyvärr om något tråkigt. jag tänkte berätta historien från början lite kortfattat.
det var i matsalen, då vi väntade på att få gå in. då kommer det fram en kille med invandrarbakrund (måste tillägga det eftersom det är det de hela handlar om.) han går då fram och börjar vara kaxig utan anledning mot flera personer i vår klass. han tar även kort på en annan i klassen, utan tillåtelse. detta leder då till konsekvenser, som att han blir kallad blattesin med mera. mycket onödigt tycker jag faktiskt. sedan när vi sitter i matsalen så kallar han en nära vän till mig jävla hora. alla blir förstås väldigt irriterade och de börjar slängas en massa kommentarer till varandra. när vi är på väg ut från matsalen står killarna med invandrarbakrund med några i min klass och småbråkar. Elin går fram till killen som kallat marielle hora och ifrågasätter de. han blir mera kaxig och då tar elin han i hans krage och då får hon en fett smäll på bröstkorgen. hon var sedan helt rödflammig där. senare visar marielle blåa märken på samma ställe, hon hade tydligen också blivit utsatt. nu är då min fråga : är det konstigt att svenska ungdomar i dagens samhälle har negativ inställning till folk från andra länder? om en del som kommer från något annat land och beter sig så här, är de inte synd att alla blir drabbade? jag menar inte heller att man har rätt att kalla de blattar absolut inte, men det känns precis som att de vuxna inte förstår. de har en helt annan syn på detta. vi hade nämligen en diskussion med rektorn och vår mentor men den kom verkligen ingen vart?
rätta mej om ni misstycker? är det inte så, att man kan få en negativ inställning till folk med invandrar bakrund ifall en del beter sig så?

Kommentarer
Postat av: dffgfhjkhl

mycket klokt skrivet, saaant

2008-10-09 @ 20:56:59
Postat av: lidl

haha sant ;:D

2008-10-10 @ 23:33:36
URL: http://lidl.se
Postat av: ellen

haha =P

2008-10-11 @ 15:53:42
Postat av: marielle

Du har så sant ellen (:<3

2008-10-12 @ 09:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0